Dantų šaknų kanalų gydymas

Endodontija tai dantų šaknų kanalų gydymas.

Endodontija tai dantų šaknų kanalų gydymas. Šį dantų gydymą atlieka odontologas – endodontas, kuris specializuojasi būtent šioje srityje. Danties gydymo metu dantų šaknų kanalų sistemoje yra sustabdomas infekcinis procesas, šaknys užplombuojamos ir atstatoma danties karūnėlės estetika.

Kaip danties šaknies kanale atsiranda infekcija?

Žmogaus dantis yra sudarytas iš kietųjų ir minkštųjų audinių. Danties paviršiuje yra emalis kuris apsaugo dentiną. Dentino viduryje yra minkštieji danties audiniai ir vadinami pulpa. Pulpą sudaro kraujagyslės, limfagyslės ir nervai. Infekcija į minkštuosius audinius, vadinamus dantų šaknų kanalais, dažniausiai patenka dėl negydomo dantų ėduonies (karieso). Jeigu negydomas danties ėduonis progresuoja iki tokio lygio jog pasiekiama pulpa, garantuotai ten pateks infekcija kuri sukels danties skausmą. Infekcija gali atsirasti po danties traumos, kartais fiziškai danties pažeidimo gali ir nesimatyti. Jei danties pulpa buvo pažeista, gali atsirasti uždegimas ir danties skausmas, vėliau net ir pūlinio atsiradimas. Jeigu pastebėjote sekančius simptomus, vertėtų apsilankyti odontologijos klinikoje ir pasikonsultuoti su endodontu: – dantis jautrus spaudžiant pirštu ar kramtant maistą; – patamsėjusi danties spalva; – prie danties šaknies atsiradusi cista; – patinimas;

Kai kuriais atvejais žmogus ilgą laiką gali nejausti jokių simptomų, tai lėtinė infekcija.

Kaip vyksta endodontinis gydymas?

Endodontinį dantų kanalų gydymą sudaro tokie pagrindiniai etapai: – Įvertinama danties būklė. Atliekama rentgeno nuotrauka. Nustatomas endodontinio gydymo poreikis. – Suformuojamas priėjimas prie pulpos ertmės, jei yra, pašalinamos senos plombos. Specialiais instrumentais iš šaknų kanalų pašalinamas infekuotas pulpos turinys. – Kanalai užpildomi su specialia plombine medžiaga, vadinama gutaperča. – Atstatoma danties karūnėlės estetinė išvaizda.

Šiaulių implantologijos centro klinikoje dirba didelę patirtį turinti gydytoja endodontologė Kristina Čiužienė. Klinikoje, endodontiniam gydymui naudojamas modernus mikroskopas, šaknų kanalai valomi mašininiais instrumentais, šaknų plombavimui naudojama karšta gutaperča. Jums bus suteikta profesionali konsultacija apie endodontinį dantų gydymą ir parinkti tinkamiausi gydymo metodai.

Rekomenduojami gydytojai
Kristina Čiužienė